logohorizontaal

Manuele Detox/Lymfedrainage

detox8Manuele Lymfedrainage (MLD) is een zachte massagevorm, die het lymfestelsel stimuleert in zijn functie van afvoeren van lichaamsvochten en afvalstoffen.
Het verhoogt de immuniteit,verlaagt de stress en optimaliseert het hormonale systeem. Een grote productie van afvalstoffen kan oedeemachtige verschijnselen tot gevolg hebben. Dit wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door: verzwikken van een enkel, een flinke kneuzing of een zware sportinspanning. Deze gevolgen zijn goed te behandelen met lymfedrainage massage. Manuele lymfedrainage kan ook in andere gevallen een positief effect hebben, bijvoorbeeld: na een ongeval, ziekte of bij stress. Hierbij kan de natuurlijke drainage van het lichaam worden verstoord, en zich manifesteren als hoofdpijn, voorhoofdsholte-ontsteking, of concentratieproblemen.

Meer lezen klik op onderstaande link:

detox5
  • De stroming van de lichaamsvloeistoffenstoffen wordt geactiveerd
  • Het verbeteren van de immuniteit, afweermechanisme wordt in tact gehouden en vergroot
  • Het lichaam wordt gestimuleerd om afvalstoffen uit het bindweefsel te verwijderen
  • Het zenuwstelsel wordt in evenwicht gehouden of indien nodig gebracht
  • Stuwingsproblemen (bijvoorbeeld: dikke enkels) worden voorkomen of verholpen.
  • Vermindering pijn, stress en/of hoge bloeddruk
  • Na een operatie of verstuiking, kneuzing, bloeduitstorting
  • Huidproblemen, verkoudheid, hoofdpijn, om de spanning van de huid te bewaren
  • Stofwisselingsstoornissen, opeenhoping van afvalstoffen, worden voorkomen dan wel opgeheven.
  • Verzuurde spieren, Allergieën, Chronische vermoeidheid syndroom, Fibromyalgie, Cellulitis, Migraine
  • Algemene regeneratie (herstel)
detox4Intake: voorafgaande aan de eerste behandeling wordt gekeken naar de aard en de oorzaak van het oedeem of klacht. Dit is belangrijk omdat een oedeem of klacht altijd een gevolg is van een onderliggend probleem.
Daarna bepalen we of en hoe je zult worden behandeld. De behandeling zelf is zacht en rustgevend.
De minimale duur voor een effectieve behandeling is een half uur. Na enige tijd kun je lichte tintelingen voelen, op dat moment gebeurt er iets met het oedeem. Na afloop is er meestal al een lichte afname van het oedeem te zien en/of te voelen. Voor een goed resultaat zijn meerdere behandelingen nodig.

detox3
  • Ernstige ziekten (kanker, tuberculose)
  • Koorts
  • Acute ontstekingen; dan bestaat het gevaar dat de ziekteverwekkers door Manuele Lymfedrainage in de bloedbaan kunnen worden gebracht.
  • Acute trombose; omdat het gevaar van een embolie groot is.
Als eventuele risico’s worden onderkend, zal ik doorverwijzen naar de huisarts. Verder geef ik vaak nuttige adviezen, zodat je zelf om kan gaan met een oedeem of klacht, waardoor het niet onnodig verergert.

detox7
  • Lage bloeddruk daar de bloeddruk nog lager wordt
  • Snel werkende schildklier. Hierbij moet het gebied bij de hals vermeden worden
  • Hartlijden/hartklachten
  • Na trombose moeten bv de benen met een nog lichtere druk dan gewoonlijk worden behandeld
  • Bij menstruatie wordt het gebied van de buik vermeden
  • Bij astma. Door prikkeling van het zenuwstelsel kan een astma aanval opgewekt worden
  • Bij de eerste maanden van de zwangerschap

detox1Oedeem is een onnatuurlijke ophoping van vocht.
Lymfedrainage wordt toegepast op de plaatsen waar het lichaam een overmaat aan afvalstoffen in het weefsel heeft of problemen heeft met de afvoer van afvalstoffen. Bij een oedeem is zo’n afvalstoffenprobleem overduidelijk, denk bijvoorbeeld aan een oedeemarm bij een vrouw die een borstamputatie heeft ondergaan. Hierbij zijn vaak ook de lymfeklieren in de oksel verwijderd, waardoor de lymfeafvoer ernstig is bemoeilijkt.

detox6Manuele Lymfedrainage heeft een gunstige werking op de immuniteit van het lichaam. Betere bescherming en afweer tegen o.a. infecties.
De lymfeknopen zijn een soort zuiveringsstations en bevatten lymfocyten (witte bloedcellen) en macrofagen (cellen die lichaamsvreemde stoffen opruimen), waar bacteriën, virussen en andere ziekteverwekkers onschadelijk worden gemaakt. Ook worden daar afvalstoffen uit de lymfe gefilterd.

Manuele Lymfedrainage werkt niet alleen kalmerend en ontspannend, maar ook pijnstillend. Manuele lymfedrainage heeft invloed op de pijngeleiding van de zenuwen.

Heb je nog vragen? Stuur me gerust een e-mail of bel: 0644521044

Informatie